Olympische Spelen, Waan je in het oude Rome!
Tijdens de Olympische Spelen brengen wij de Romeinse tijd weer tot leven. Onder begeleiding van Asterix en Obelix strijd je in de Spelen tegen elkaar in teams over de velden van Olympia. Het bedrijfsevenement waar teamwork, competitie en plezier elkaar kruisen!
- Locatie, al onze bedrijfsuitjes zijn verplaatsbaar en overal in NL uit te voeren. Wij zoeken graag mee naar een geschikte locatie!
- Inclusie, onze evenementen worden zo aangepast dat iedereen kan deelnemen, fit & minder fit. Logisch toch?
- WOW-effect, van het bedrijfsuitje een bedrijfsevenement maken is onze missie. Volgend jaar hebben ze het er nóg over!
- Service, wij zorgen wij ervoor dat de voorbereiding vlekkeloos verloopt, zodat u zich alleen maar hoeft te verheugen!
Olympic Teamgames Stats
Dagprogramma Olympische Spelen
De Olympische Spelen zijn opgebouwd uit een vast, driedelig programma: ontvangst, activiteiten, afsluiting.
Het personeel wordt bij aankomst ontvangen door acteurs en vallen direct met hun neus in de boter. De sfeer begint hier! Door Romeinse generaals worden ze naar de kleedkamers gewezen en krijgen zij de gelegenheid om te genieten van een kopje koffie/thee.
Dan gaat het echt beginnen: iedereen wordt verwacht op de velden van Olympia voor de grote opening met een aantal onverwachte hoog genoten gasten. Na de feestelijke opening trekken de teams de velden op en begint het toernooi! Terwijl de teams hun weg banen langs allerlei verschillende activiteiten, de een nog gekker dan de ander, houden de Romeinse generaals bij welke teams zich het best kunnen meten met de standaarden van het oude Rome. Het team dat zich het best door de sporten heen werkt, komt in de finale!
Vanaf dat moment verzamelen alle deelnemers zich om het veld waar de finalisten tegen elkaar de laatste strijd aangaan en verschijnen vaak de eerste drankjes. Wie wint deze spelen en gaat naar huis met de wisselbeker van dit jaar!
Wat onderscheidt dit bedrijfsevenement nu van het ‘standaard’ bedrijfsuitje?
Om te zorgen dat het personeel het volgend jaar nóg over het evenement heeft, moeten we ze het WOW-effect meegeven. Dit doen wij door tijdens het evenement het thema, de sfeer en de beleving te optimaliseren. Wat begon met een stapje extra, is uitgemond in een programma waar versiering, acteurs, muziek én bedrijfsspecifieke side-events niet meer weg te denken zijn. Het totaal moet tenslotte één groot plaatje zijn!
Hiermee veranderen we wat normaal een ‘leuk’ bedrijfsuitje is, in een bedrijfsevenement waar het personeel écht herinneringen maakt. Zo bestaan de Olympische Spelen uit Romeinse activiteiten met één gemene deler: Teamwork. Van het Schuttershonk tot de Springende Stormram en van Obelix Bal tot de ouderwetse Krachtmeting, alle activiteiten worden zoals in oud Rome in competitie gespeeld tegen andere teams.
Medewerkers leren elkaar beter kennen, buiten hun dagelijkse werkzaamheden om en krijgen de kans om een beter team te worden dan ooit tevoren!
Cases
Organisatie: “Het team van Sander heeft een super geslaagd event voor ons georganiseerd in september. Een sportieve dag voor een groep van ruim 300 mensen, met allerlei spellen en afsluitende bbq. De communicatie was altijd duidelijk, en het team met oa Sander en Martrim maakte de dag tot een feestje met hun spontane en enthousiaste aanpak. Echt een aanrader om mee samen te werken!”
Deelnemer: “Het is fantastisch om te zien dat iedereen bloedfanatiek over het veld trekt, alsof we het dagelijks doen!”
Deelnemer: “Vanaf het eerste moment dat we op het terrein aankwamen, vloog de tijd voorbij. Dan doe je iets goed!”
Ontvangst
Vanaf het moment dat de auto’s, bussen en fietsen aankomen bij het evenement worden de bezoekers meegenomen in de sfeer en beleving van het evenement. Ze ontkomen niet aan het thema en dat al voor ze het terrein op zijn!
Inschrijving en koffie
Na de ludieke aankomst, krijgen ze tijdens het inschrijven informatie over hun teams, de locatie en een globale dagplanning! Een mooi moment om tijdens de koffie de prijs tentoon te stellen.
Grand opening
Nu iedereen rustig is aangekomen, gaan we over tot actie! Een praatje van de directeur is belangrijk, maar dan verschijnen er toch ook andere gasten. Het toernooi kan beginnen!
Activiteiten / lunch
Van Obelixbal tot het Romeins geschrift en van de Springende stormram tot het Schuttershonk, de competenties uit het oude Rome worden op de proef gesteld.
Finale / afsluiting
De hele dag hebben de teams zich gemeten met de standaarden uit het oude Rome, zij die dit het best hebben gedaan, komen oog in oog tegen elkaar te staan in de finale! Wie gaat er met de prijs vandoor?
Borrel / buffet
Na de drukke dag, is het tijd voor een welverdiend avondmaal. Ondanks dat men dat vroeger met everzwijn deed, hebben wij natuurlijk ook vegetarische opties!
Wil jij ook een event om nooit te vergeten?
Openingstijden:
Kantoor: Dinsdag t/m zondag van 10.00 – 17.00 uur
Events: 24/7
Contactgegevens:
- info@sportproductions.nl
- 06-43918370
- BTW-ID: NL864379407b01
Social media:
Mijn naam is Sander en ik ben jouw dedicated happiness event officer! Met een wilde passie voor het uitdenken en organiseren van evenementen sta ik voor een maximale beleving van alle deelnemers. Samen met jou zorgen we voor een evenement om niet te vergeten.
Bekijk ook onze andere programma's
Expeditie Company
Onder begeleiding van de meest ervaren survivalisten wordt u begeleid van proef naar proef. Kracht, kennis en inzicht komen hier samen! Heb jij een team die all-round over de benodigde kwaliteiten bezit?!
Healthy Days
Fysiek en mentaal gezond zijn, dat doe je zo! Laat je inspireren tijdens uiteenlopende workshops. Van timemanagement tot bootcamp en van mindgym tot voeding. Dat is voor iedereen belangrijk, toch?
Veelgestelde vragen
Vanuit Sportproductions kunnen we voldoende spelbegeleiders regelen. Dit is overigens wel een post waarop je geld kan besparen wat soms net kan zorgen voor een extra side event!
Niet iedereen heeft evenveel geld ter beschikking voor een bedrijfsevenement, wij zijn ons daarvan bewust. Wij draaien er dan ook het liefst niet omheen, als wij uw budget weten werken we samen naar een evenement dat én aansluit bij uw wensen én die past binnen uw budget!
Iedere zomer werken wij samen met Europarcs en verzorgen wij op hun parken de Summertour. Door deze samenwerking kunnen wij in overleg gebruik maken van hun unieke locaties voor jullie evenement! Toch andere wensen? Samen kijken we naar een geschikte locatie!
De vaste programma’s die wij bieden, vormen de basis. Vanaf daar is uit te breiden naar jullie wens! Wil je een speciale gast, een afsluiting met een feest of liever een borrel met buffet? Wij regelen dit graag voor je!
Krijg jij energie van het organiseren van activiteiten? Voel je welkom om mee te brainstormen over gave extra’s! Heb je andere dingen te doen? Ook dat is wat ons betreft een prima regeling! Alleen voor klantspecifieke vragen komen we bij je terecht, verder kan je het aan ons overlaten.
Om het proces soepel te laten verlopen, gaan wij in de basis uit van ons zes-stappenplan: een kick-off, met vijf opeenvolgende meetings:
Kick-off: Tijdens de kick-off, bespreken we de wensen in grote lijnen. Welk/wat voor evenement willen jullie? Wat past goed bij jullie bedrijf? Hebben jullie zelf al ideeën? Hoe veel mensen nemen deel? Welke voorwaarden zijn er? Is er al een locatie? Etc.
De eerste event meeting: Eerste opzet vanuit ons (grote kaders). Is dit wat jullie verwachten? Welke input willen jullie leveren? Dialoog over de globale invulling.
De tweede event meeting: De grote lijnen staan veelal vast. Hoe maken we deze passend voor alle bezoekers?
De derde event meeting: Het evenement krijgt mer invulling, de eerste activiteiten worden vastgezet en er komen meer evenement gerichte taken. Ontwerp side events, toevoegen van sfeer en beleving.
De vierde event meeting: Het evenement staat, de sfeer en beleving is verfijnd en er zijn nog een aantal organisatorische actiepunten. De teamindeling wordt gemaakt en er is de mogelijkheid voor laatste aanvullingen.
De vijfde event meeting: Het evenement inclusief sfeer en beleving staat. Tijd voor het overleggen van de laatste planmatige punten en de mogelijkheid voor de puntjes op de ï.